Monday, January 25, 2010

sakit mata memandang.......

sakit lagik insan yang menderitainya... huhuu

aku ni jenis yang amat fobia tengok darah2 ni..

walaupun aku merupakan pelajar biologi yang sepatutnya biasa bab2 bedah2 ni (tahap bedah katak jerk pun) aku sangat takotttt tengok gambar2 yang ada darah ni tau.. sejak bila? sejak aku eksiden motor 9 tahun lepas.. fobia... ok.. berbalik kepada cerita yang aku nak kepo kan...

jangan terkejut ya.. ini bukanlah gambar yang digoogle okey..ini gambar sebenar...

ovarian cyst yang dikeluarkan oleh Dr.. gambar ni diambil sejurus selepas operation tau..xklusive untuk tontonan pembaca blog acik cikin..hehehe.. (alamak lum mintak kebenaran larrr..halalkan la ya zana..hehehe..aku tau dia mesti izinkan..sharing is caring kan..) Sila jangan ngeri hokkay... aku pun ngeri weiiii

menurut Dr cyst ni berdiameter 13cm.. dalam gambar ni pun Dr dah pecahkan sket sebelum dikeluarkan sebab sangat besar hokkay..aku budget cam kepala baby kot..huhuhu..sadis3

yang menderita.... (still can smile arrr)
disebabkan last friday masa amat terhad so we all sempat belikan ini jerk.. lebih bernilai dari bunga tau.. aku mewakili company belikan pati ikan haruan tau...

yang datang melawat..
nota aku: hope u cepat sembuh ya dear.. tak de teman nak story pagi2 la.. kita kan kepo... :P. pasal keje dun wori.. i akan cuba settlekan.. yang penting u sihat k... baik tak boss kecik mu ini..hehehe

Terima kasih kerana mengunjungi blog Syikin. jemput datang lagi ya...

10 comments:

LiAnA said...

besar gak cysct dia.. i penah kena operate gak tp buang fibroid.. now pun still ada lg tp tak buang pun..

hopefully kwn u cepat sembuh :D

m@ said...

aduuhhhh...moga cepat sembuh.
cyst ni memudaratkan preggy ke ya..?
baru tau rupenya gtu.

Zana said...

Terharunya...ada entry khas lg....
thanks dear....& thanks all...

& sorry sbb kena handover smua keja ku..ampun...

sisdee said...

smoga cik zana akan kmbali sihat...kan...

ngeri kan..kdg2 kita pun tak tau camne pnyakit ni dtg :(

mama aqeelah said...

syikin, nape beli pati ikan haruan? better beli zaniplus/gamogen..bg aku yg csect aritu, gamat lg elok utk cantikkan kesan jahitan operation..kalo ikan haruan, slalunye luka akan terus bercantum tanpa ikut lapisan..itu dr ape yg aku tau la..

Syikin said...

liana- ada fibroid.. tak sakit ker? aktif tak... hope fibroid u pun x memudaratkan..huhuhu ada ke fibroid tak memudaratkan?

ma- thanks

zana-uit.sempat lagik terjah blog aku tu..hhehe..

Syikin said...

sisdee-penyakit ni pun datang dari DIA.. oasti ada rahmatnya kan...insyaallah

Syikin said...

ayin- aku dah nasihat kwan aku makan after 2 weeks operation..sebab haruan ni mempercepatkan kadar sel tumbuh doule triple tu pasal jadik berlapis kalau kita makan awal.. yap aku dlu pun makan macam2..salah satunya gamat gak.. so zana..suh cikgo non beli gamat ya...gamogen tau!!

Syikin said...

ayin- aku dah nasihat kwan aku makan after 2 weeks operation..sebab haruan ni mempercepatkan kadar sel tumbuh doule triple tu pasal jadik berlapis kalau kita makan awal.. yap aku dlu pun makan macam2..salah satunya gamat gak.. so zana..suh cikgo non beli gamat ya...gamogen tau!!

Zana said...

to all...thanks so much..

sikin- Baikkk!!!!!!

Related Posts with Thumbnails