Friday, January 29, 2010

patut ker?

sangat lemah hari ni..
hari2 terakhir bulan januari ni patutnya
aku dah BERgaji
tapi bulan ni lambat la pulak gaji aku ...
yang ada yang tersisa hanya cukup untuk aku sorang je
(cik abang punya gaji.. buat2 x nampak ok)
aku jenis tak suka mengharapkan pada orang lain
sentiasa back up takut something happent
di waktu2 macamni pulak
ada yang nk pinjam duit..
walaupun tak banyak.. cuma RM100
tapi aku mmg tak de in cash
takkan nak keluarkan saving hanya untuk kasik orang pinjam
bukan pertama kali..
dah berkali2
hutang lama pun tak berbayar..
hutang baru nak tambah lagik
dek kerana mengenangkan dia adalah sepupu aku
maka aku macam tak sampai hati nak bersifat "zalim"
tapi sampai bila?
kenapa asyik nak meminjam jer?
aku dulu2 masa masih single gaji cipot pun
tak de perangai pinjam meminjam ni..
tahu hidop berdikari..
kalau dah gaji 500 buat la cara 500
kenapa mesti ada defisit...
dulu kata gaji 700.. tak cukup2
now dah gaji 1000++ pun tak cukup2
wal hal masih single tak de anak bini nak kene suap..
makan pun selalu majikan bagi
uhh panjang betul membebel..
dia kata nak sebelum hari ni..
memang niat dihati nak tolong..nak bagi pinjam
tapi acik cikin ni pun belum gaji..
abis cam no...
weekend2 sanggup dok umah saja...
tak pun ke tempat yang tak perlukan duit banyak
nak bershopping pun sanggup 'tahan'
cam ne ni yer..?
aduss... mengganggu emosi betol la!!!
Terima kasih kerana mengunjungi blog Syikin. jemput datang lagi ya...

10 comments:

eB ezrin said...

kuat enjoy ke per?... hu3

eb mmg x leh hrp gaji hb la sbb dier jadik guarantor pelbagai htg kaum kerabat dier, so kena lah tggg.... diorg wat serk jer... ank bini? bini terpaksa tanggung... :(

Azmiezas said...

kita tau apa yg awak rasa..

tak bagi nanti dikata kedekut, tapi dia tak tau kita pun tak de duit kan??..

sabor je lah..

zuzie's life story said...

wakakakaka...cian kite ehh..jom kite wat kilang cop duit jommm

noniey said...

salam kenal syikin..

saya sekali kena tipu, memang sampai skrang serik dah.. masa tu tengah belajar.. abang kepada kawan saya nak kawin.. pinjam duit kami ber7 sebanyak 7K buat hantaran.. sampai anak dah 2 pun dia buat senyap lagi.. bila mintak dgn wife dia, wife dia kata, bukan masalah dia.. hai, serik sgt.. memang takkan bagi pinjam dah lepas ni..

Syikin said...

mamaerish- entah la asyik pikir pening lak rasa. masalah org kiter kene pikir.. kiter pun berhempas pulas nk simpan duit..dorang ni senang2 jerk enjoy..grrrr

Azmiezas- thanks merasai perasaan saya..huhuh.. saya mmg jenis tak sampai hati.. at last pinjam duit hubby duit utk dia..tapi cakap kat dia dia yg pinjam kat hubby not me.. harap dia 'segan' and bayar cepat..huhu

Syikin said...

zuzie- cop duit..huhuhu kalau lah boleh kan..ekeke

Syikin said...

noniey- banyaknya.7K..nak kawin bleh plak pinjam ngan org..eii tak malu betoi.. tak pe.. didunia dorang bleh la hepi2 pinjam pastu buat bodo kan.. tak pe hukum tuhan takkan ada yang mampu melawan..kecuali u alls smua halalkan la...

sisdee said...

syikin..tu le tabiat manusia kan..skali kita kasi pnjm dia asyik le nk pnjam..bila tak kasi mcm2 hal lak..bila dah kasi suke amik ksempatan lak ish..ish manusia!!!

Marini said...

aku faham... dilema betul...

Syikin said...

sisde- tu lah kan.. cam teringat kata2 u pabila hangin dipagi hari sebab org nak pinjam duit last week.. feel soo geram..grrrrr

marini- uhh thanks memahami..ke senasib gak ngan aku? huhuhu huwaaaaaaaaa

Related Posts with Thumbnails