Wednesday, August 11, 2010

alhamdulillah bersua lagik kita

alhamdulillah dipanjangkan umur kita semua dapat kita bersua lagik dengan Ramadhan al-mubarak..moga ramadhan kali ni dapat dimanafaatkan dengan sebaik mungkin.
setiap kali ramadhan aku pasti sedih..sudah 4 tahun aku tidak menunaikan solat tarawih... teringin sangat nak merasai nikmat terawih tapi macammana nak bawak si kenit 2 orang ni berterawih di masjid atau surau...buat huru hara laik ada la...huhuh. harapkan terawih dangan cik abang dirumah? lupakanlah...huhuhu dia g terawih kat masjid.. tu pun kadang2 miss..hehehehe :P

pagi tadik hampir2 terbabas bangun bersahur gara2 tidur lambat malam tadik layan citer aku budak setan the series.. pukul 5.11am baru tersedar..terus bangun macam terkejut bunyi bom ja kaedahnya... apa lagik budak arissa pon terkejut sekali la..ingatkan dia bangun nak mintak susu..rupa2nya jangkaan aku meleset.. dia bangun nak joint kami bersahur..hehehe

masak ala kadar je sahur tadik.. tak da idea dan malas nak masak dipagik hari...nasib baik nasik dah siap2 masak sebelum tidur..cuma panaskan aja... itupon mau cerita ka mak cik ckin..hahaha suka ati la kan! :P

hari pertama saya bersahur..bukan berpuasa ya auntie2

cepat la ibu..lapar ni...:P

resepi aku pagik tadik...siap tumbuk cabai tak hengat lagik pagik2 buta..hahaha wahai jiran jangan marahhhh aaa..
tak de selera..bila ada cabai tumbuk dan ulam rebung dan kacang botol selera skettt:P


lets sahurrr jom... ibu saya cakap makan soqq

gara2 bangun awal arissa tertido pukul 7.30 tadik... masa ibu dia datang keje dia masih tdo...huhu
nota hati: dulu masa bujang jarang bersahur sebab Virus M nak bangun.. dah bersuami ni.. sanggup tu bangun masak... besar oo pahalanya kan..:) SELAMAT BERPUASA YA KAWAN2..:)

Terima kasih kerana mengunjungi blog Syikin. jemput datang lagi ya...

10 comments:

azimah-Butik Nur Kasih said...

slmt berpuasa :)

Mimie Fazira said...

samala kita sikin ....

si melyssa sibuk bangun time sahur ... siap nak mkn nasik lagik .... pastu anak beranak belasah tido tak hengat sampai pukul 9 .... huhuhu

p/s - barangan sudah dipos ke . hehe ?

'ImranHud said...

marhaban ya ramadhan..

~~ciklinn~~ said...

salam ramadannnn.. wah best tu menu pagi2

eynda said...

Selamat berpuasa....arissa nampak fresh je bangun time sahur hehe..

Syikin said...

gmah- selamat brpuasa utk ko n famili juga...:)

Syikin said...

mimie- anak2 bangun buat peneman..hilang sket ngantuk kan..:P
dah sampai ke barang yg aku pos tu?

Syikin said...

imranhud/zana-
bila mau update blog daaaaaaaaa
ya marhaban ya ramadan..

Syikin said...

cik lin- Tq sudi menjengah..menu simple2 ja

Syikin said...

kak eynda- arissa mmg sentiasa fresh...hari2 mmg macam tu bangun tdo pasti tersenyum..senang hati ibu ni tengok..:)

Related Posts with Thumbnails