Friday, February 18, 2011

Genius Baby On Board

dah basi.. tapi saya rasa pengetahuan yang saya perolehi dekat Genius Baby On Board (GBOB) ni takkan basi2.. paper harian metro rabu lepas pon ada keluar pasal GBOB dan kegigihan Watie menggeniuskan anak-anakknya.. Qarissa sudah pandai membaca seawal usia 14 Bulan..sekarang dah dua tahun..sebaya Arissa.. tak percaya? sila google kat youtube.

Pertama kali mengetahui pasal GBOB adalah melalui Forum Cari.com.. sejujurnya sudah sekian lama saya tidak membaca kat forum tersebut terasa rindu sebab melalui forum macam2 ilmu yang saya dapat...semuanya dihujung jari kan.. saya baca mengenai Quzaira yang mempunyai tangan tidak bertulang tapi pandai membaca..so amazing!!..nak tahu dengan lebih lanjut..klik blog watie kat http://geniusbabyonboard.blogspot.com/

kenapa saya ke sana? sekadar menghadiri FREE PREVIEW: LITTLE READER pada 23 Januari lepas.saya nekad bawak anak2 ke Puchong, dari saya menghabiskan masa hujung minggu mengadap TV rasanya lebih baik saya mencari sedikit ilmu dan mencari satu suasana baru untuk anak2.

sebaik melangkah kaki menaiki anak tangga pon sudah buat hati saya teruja...dengan deko yang begitu menarik hati dan begitu ceria. Bangga saya dengan Watie dengan lahirnya GBOB.

Watie juga ada buat playgroup, pelbagai seminar diadakan untuk meransang stimulasi bayi dan kanak2.sangat informatif, dalam diam saya mengikuti beliau..:)

Hakim dan Arissa pon joint preview...buat kecoh aja...

 inilah watie.. sangat peramah...insyaallah kaki saya akan kesana lagik..

Hakim dan Arissa yang enjoy the day... ada rezeki ibu bawak ke playgroup pulak ya

my BFF masa kat teknik a.star, syani dan sitembam Hakimi
 lama gila kat sini almost 4 hour melepak disini tapi
masih belum puas mendengar celoteh si watie

Nota hati: Hati terdetik nak mencuba LITTLE READER tapi bila ya...alasan si ibu yang kononnya sentiasa sibuk..pokok pangkal adalah KEMAHUAN...mmm

Terima kasih kerana mengunjungi blog Syikin. jemput datang lagi ya...

10 comments:

TeacherAzimah said...

bestnya dekat dgn semua ni huhu...

Syikin said...

gmah- nanti kalau ada masa on weekend leh joint aktiviti ni..:)

Azmiezas said...

apa2 pun semuanya bermula dari rumah, kalau kita beli buku mcm2 pun, tak de masa utk anak2..tak jadi jugak..
tak gitu, Syikin??..

Syikin said...

kak faizah- sokong 200%.. sebab tu la terpikir2 je takut membazir..biar alah membeli menang mengguna..hehehe
kak pinjam buku parenting tu jap..nak baca leh?

Watie Aziz said...

syikin, tq so much dear .. i dah baca lama dah entry u tapi lupa plak nak tinggal komen .. ni ngah2 pagi buta i singgah ..ekeek.. tq so much dear ..appreciate it ..:)

no worries dear ..take ur time .. u know the benefits dy, but u also must commit kan yang? kalau dah beli tapi tak guna, simpan dlm almari, nanti almari yang pandai .. hehehehe ..:) yg penting u tahu bahawa its very possible to teach young child to read ..kesedaran yg paling penting, betul tak? ehehhee

Anonymous said...

pokok pangkalnyer, berapa banyak pon usaha dtg depada luar, mak bapak kena gak tunjuk action yang membanggakan & membantu... kan?

salam kenal. jom singgah blog fda

Syikin said...

watie- thanks dear..:)

rizwan sweetheart- heheh kalau little reader ni mmg parent kena bantu 100%... apapun sememangnya bermula dari rumah dan ibu bapa perlu perkayakan ilmu keibubapaan..insyaallah usaha tangga kejayaan..:)

Nur Hanani said...

wati tu x-UTM saya dulu..sama batch.Now dah buka bisnes sendiri..Bagus kan..

Entri Terkini: Barang dah dapat..

CeqGu said...

hi syikin....1st time singgah kat blog ni..tertarik nak baca komen syikin tentang GBOB...saya pun pernah terbaca artikel GBOB ni...sungguh tak sangka rupanya pengasas GBOB ni (watie) adalah member 1 course...kagum dengan dia...bila baby dah lahir..rasa cam nak join je aktiviti kat GBOB ni:)

Syikin said...

nurhanani and cikgu- wah tak sangka kan..dunia kecik ja pusing2 situ ja kan

cikgu- its good actually tapi perlukan full commitment dari ibu/bapa.. itu yg masih saya pikirkan...huhuhu.. cubaan pakai flash card biasa dulu..boleh mintak consultation dari watie..dia sangat freindly! :)

Related Posts with Thumbnails