Friday, December 10, 2010

MAHA International 2010

walaupun aku dalam fasa mengupdate cerita yang backdated...tapi tidak menjadik isu kan..:P
untuk kenangan diri sendiri dan famili...

cerita MAHA 2010... aku percaya ramai yang pergi MAHA kat MAEPS, Serdang minggu lepas.. aku pon berkesempatan p di hari terakhir... terima kasih cikgu rizal..i lap u...:)

2 tahun lepas aku penah sampai kat MAEPS ni..MAHA 2008 ..entry boleh tengok kat sini. tapi tidak la seramai dan semeriah MAHA2010.. promosi kali ni memang berjaya!!!

ok sambung cerita MAHA 2010...
seawal 9 pagi aku, cik abang dan anak2 dah terpacak depan dewan walaupun dewan masih belum bukak:P
wah excited tak acik ckin? hahahahaha... awal tu bertolak dari rumah. 8 pagi hoccay.. biar bersusah2 dahulu janji tak panas dan bersesak... kununnya....

walaupun awal... uolsss tau...dah memang ramai menunggu..huhuhuhuh
boleh pulak terjumpa anak buah aku nk kat sini...rombongan sekolah dia dari KEDAH..alahai la... boleh terjumpa plak kamu ngan maksu dan paksu ya...hehehe
 nasib baik bawak stroller ni... memang dah agak..betri budak2 berdua ni bukannya kuat sangat... mana larat nak berdukung kan..sape penat sila masuk dalam stroller...aku pon kalau boleh nak masuk dalam stroller sebab penat berjalan..hahaha tapi sape nak tolak plak kan!! lagi satu untung bawak stroller beli barang sangkut je ...so tak payah pegang plastik banyak2..hahaha


tempat pertama dituju...jeng3.. GERAI MAKANAN POPULAR..lapar lorr semua belum b/fast..
semua nak cuba..semua nak makan..nasib baik kami awal tau..tempat banyak lagi kosong..gerai pon ada lagik 2-3 yang belum bukak...hehehe
 Hakim fav..... otak2.. tapi ni otak2 JB agak pedas..tapi dia berusaha jugak makan sebab dia SUKA... ibu pon suka..sedap...
 lepas isi perut dengan macam2 makanan..laksa, bihun sup, susu kultur, otak2, dadih dan asam pedas MELAKA... upacara tawaf dewan bermula...hayyo sudah ramai orang...berjalan sampai bergesel la...huhuhu..ku redah jua.... reward for Hakim... belon pedang bertahan 15 minit je..huhuhuhu
 Dah abis tawaf dan melabur kat Dewan ni..kami ke Dewan A plak... excited lagik...

hakim: apa ni ibu...
ibu: ni la ninja turtle..hahahah..
(lepas tu aku tengok ada budak senyum2 kat aku..sebab aku buat ajaran sesat kat anak aku..hahahah)
hakim: ye ke ...
ibu: tak la.. ni namanya turtle je...
 jam 12.30 tengahari aku dah surrender. panas + orang semakin ramai.. tak mampu lagik nak berjalan lagik 2 dewan dan tengok pameran kat outdoor.. hasil tangkapan pon dah penuh stroller..jom balik..

kalau yang parking jauh atau masuk ikut pintu 2..boleh naik ni

 atau naik ni..best kan...

nota hati: sesekali bersesak tak salah kan..meramaikan majlis..:P

Terima kasih kerana mengunjungi blog Syikin. jemput datang lagi ya...

4 comments:

Azmiezas said...

tahun2 lepas akak mesti ke MAHA tapi tahun ni tak sompek..

Syikin said...

akak.. tggu 2thn lagik..bleh pegi lagik...:)

ZanariahMdzain said...

weip, 1st time aku g maha hr khamis, time keja..kul 9 dah terpacak..sama cam hg gak, aku g isi perut dl, p ngan bdk2 opes..kul 3 baru balik..bw balik dodol jer :p

Syikin said...

zana- hang p gngan budak2 opis singgle mingle tak pa la... ni berengke dgn anak2.. susah nak round..almaklum banyak pembantu peribadi...hehehe

Related Posts with Thumbnails