Friday, March 6, 2009

My work station for today...huuhuhu

Look at my work station!!! very the berserabut kan... it same with my kepala otak now.. very the busy but still bleh menjengah kat blog ni.. nak tenangkan jiwa jap. kejap lagik dah nak balik..isnin cuti..huye huye tapi kerja bertimbun ni..asyik terkenang-kenang jerk. file2 kat belakang tu meronta-ronta mintak dilihat...sabor2..buat satu-satu.. kena asingkan mana yang penting vs urgent. dateline dah dekat...huhuuhu. Dah la one of my friend kat sini cuti bersalin. bersalin mengejut (terawal) so banyak nak kena cover gak ni. tapi tak pe la redha ja la coz last 3 months dia pun buat the same thing kat me kan... give n take la kata orang.

Tapi pada aku buat masa sekarang lebih rela busy diopis daripada hari2 duduk dirumah buat kerja yang tak pernahnya habis. lagik aku rasa tertekan. bukan nak mengelak kerja rumah dan jaga anak-anak. Seronok jugak jadik housewife tapi bukan sekarang. Bila lama2 duduk rumah jadik housewife bikin aku tension. mungkin emosi mudah terganggu kot almaklum la wanita yang baru lepas pantang cam ni gamaknya kot. ker aku jer cam ni..hahahaha..cepat sangat nak rasa marah.aku lebih senang..bangun pagi uruskan anak-anak hantar ke rumah baby sitter, pegi kerja, petang...balik kerja ambik anak-anak....main2 dengan anak-anak sambil tengok tv..pastu masak, kemas rumah sikit2...sambil2 basuh baju ker....lepas makan malam....tdokan anak-anak..pastu aku pun.....tdo.. cam tu la hari2. cuti hujung minggu is a big day for us. time ni la aku nak mengemas tahap heavy, jalan2..main2 ngan anak2...emm..it's my life. sedar2 dah seminggu...sebulan...setahun...begitu cepat masa berlalu...

Terima kasih kerana mengunjungi blog Syikin. jemput datang lagi ya...

3 comments:

anese said...

oklah tu ada ruang cantik syikin nak buat kerja..aku dulu tak de meja..numpang je..pastu satu meja kongsi smpi 4 org..kecik plus buruk je meja..huhu..thn ok skit baru dpt meja wpun tak berapa baru.
rutin mu sama la ngan rutin aku. mmg tension kalau baru bersalin dua ni sbb kitaer tak biasa nak manage dua org sekaligus..
tapi tak pe..nnt alah bisa tegal biasa..hehe..pastu leh tambah lagi..hihi..

Syikin said...

memang alah bisa tegal biasa..insyaallah nak tak nak kena pandai manage la..sebab sebab dan akibatnya sendiri yang akan tanggung. tak rela hidup aku dikucar kacirkan dek 2 beradik itu..hehehe..makin lama dah makin bleh schedule diri sendiri n anak2.. ko tak pe la ada MIl yang penyayang nak tlg jagakan anak2..aku ni harapkan bby sitter n suami mithali aku tu jer la...
yer ke meja kerja aku cantik? mana ada..serabai ada la..patut kementerian kasik tempat yg selesa kan kat cikgu2 ni..dah la cikgu nak ambik ramai kena la prihatin keperluan cikgu2 ni..

Dr Purva Pius said...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

BORROWERS APPLICATION DETAILS


1. Name Of Applicant in Full:……..
2. Telephone Numbers:……….
3. Address and Location:…….
4. Amount in request………..
5. Repayment Period:………..
6. Purpose Of Loan………….
7. country…………………
8. phone…………………..
9. occupation………………
10.age/sex…………………
11.Monthly Income…………..
12.Email……………..

Regards.
Managements
Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

Related Posts with Thumbnails