Monday, May 23, 2011

rambut pun tak sama hitam..

ini kan pula hati manusia...
kejadian dah lama, 29 April 2011.. sedang hati berbunga sebab gaji baru masuk....
sedang aku senang hati nak balik kerja bersama pika come..tiba-tiba aku dikejutkan dengan rupa paras cermin belakang kereta aku yang remuk.. pecah seribu... yang pasti bukan lah pecah sendiri atau dek cuaca panas.. itu aku cukup pasti.... kata hati aku jarang tersasar  tiada barang yang hilang, cuma perbuatan khianat semata...:(

at the centre...ada kesan tikaman dengan benda tajam
tak mengapalah.. biar orang busuk hati dan iri dengan aku, Allah tu kan Maha Mengetahui.. kalau si pembuat tu sedar ada yang mencatat kiri dan kanan pasti dia tak buat kan.. ohh lupa, manusia sememangnya mudah lupa.....

Banyak betul dugaan kesabaran untuk aku akhir2 ini, tak mengapa pasti ada hikmahnya.. Bak kata salah seorang teman, dah tertulis rezeki orang gamaknya.. tak pasal2 kena tukar cermin baru..melayang RM380.. belum tinted sampai ke saat ini..huhuh sedih, tak pasal2 kena keluarkan RM.. tapi tak mengapa, jangan bersedih... sebab............... Allah dah gantikan dengan rezeki yang tanpa disangka2.. subhanallah...  insaf... benar la... Allah tidak pernah mendatangkan sesuatu ujian dengan sia-sia. yang penting bersabar.....

sabar- satu ayat yang mudah dilafaz tapi amat sukar dibuat....


Terima kasih kerana mengunjungi blog Syikin. jemput datang lagi ya...

5 comments:

Ida Mohd said...

kompen ke org tu punye keja..

Syikin said...

entah la ida.. malas nk pikir, wat sakit kepala ja.. nanti darah kami turun menjunam lagik..buat dek ja la...
yang baik dibalas baik... camtu la sebaliknya.. biar Allah je yg balas... kita doa ja..:)

ibu syafiq said...

cian'y...sbr k...ada hikmah'y 2...

Syikin said...

ibu syafiq... huhuh insyaallah ...pasti ada hikmahnya

~ShErA~ said...

sabaq noh..moga2 diganti dengan rezeki yang lebih lagi..

Related Posts with Thumbnails