Friday, February 24, 2012

Day 1 Java Trip- From KLIA to Jakarta


otak saya sedikit lemah untuk berpikir dengan kreatif hari ni. apapun saya cuba create entry sebaik mungkin. mukus dan bendalir otak masih cair..

teman seperjuangan saya telah awal2 buat entry.. so kalau rajin jom review entry dari kaca mata dia. klik sini day1 java trip

kami bertolak dari office seawal 12.30 pm..awal ooo hehehe almaklum hari jumaat so kena dahulukan solat jumaat pada yang berkenaan..

Penerbangan kami 3 February 2012

Kuala Lumpur (KUL) to Jakarta (CGK) KLM 0809
Flight 5.10 pm delay 15 minit.. so dalam 5.25pm la memulakan fly without wing :P
boleh nampak iteww.. Kuala Lumpur ke Sydney.. sila berhenti berangan acik ckin!!
acik cikin n kawan2 seopis.. excited ke acik cikin? tidak la sangat..hati gusar meninggalkan sikecil dirumah, siap berpesan 1001 pesanan.

perjalanan dari KL ke Jakarta lebih kurang 1 jam 45 minit.. jom declare borang kastam dan borang tak ingat
dalam KLM kami dihidangkan dengan makanan berat. nasik dan kari ayam. puding jagung dan juga bihun goreng tomyam kot..bihun rasa sedikit masam. langsung acik cikin tak sentuh..
 tup tap tup tap..selesai keluar dari airport dalam pukul 8pm bersamaan 7pm waktu tempatan.
sesampainya disana sudah siap ditunggu oleh travel agen, ingatkan sudah boleh terus kedestinasi yang sepatutnya tapi..terpaksa menunggu bas biru..macet..alasan biasa rakyat jakarta. macet= jam
marilah bersama2 menikmati pemandangan dihadapan airport sukarno harta..

itu dia sudah datang bas biru big bird..wisata bus/ bas pelancong
bas ini lah menjadik pengangkutan kami sepanjang di jakarta
 itu dia our tour guide pak isa.. pot pet pot pet itu ini dia cerita, acik ckin layan pemandangan dimalam hari kota jakarta. time tu hujan rintik2.. acik ckin sudah mula merindu orang jauh.. huwaaa pendam saja!!
 setelah hampir jam 9 waktu tempatan ( pukul 10 waktu malaysia hoccay) destinasi pertama kami.. adalah..makan..makan lagikkkk dan lagik.. restoran pertama kami di jakarta adalah


MBAH JINGKRAK = NENEK MELOMPAT
makanan disini apa yang dapat saya simpulkan adalah PEDAS, PEDAS DAN PEDAS
memang orang kedah suka makan pedas2 tapi pedas yang ini lain..maybe pedas tanpa belacan gamaknya.. sekali rasa berdesinggg sampai ke telinga.
nasib baik perut saya tidak begitu lapar memberontak mahu diisi..kalau tak harus.....
 ohh itu sambal yang dikabarkan begitu glamer disini atas dasar namanya.. ermm saya rasa sedikit..ternyata pedas..!!!
 ok..ini adalah set untuk setiap seorang dari kami. cannot describe over2 coz saya pon tak tau apa namanya..saya cuma hadap ayam masak ijau tu je..tapiiiiii bila ditambah kicap (botol hijau ditepi kanan).makanan saya bertambah enak ye uols.
 deretan makanan2 pedas yang mempunyai pelbagai nama special

jeng2..sesampainya disini kami disambut oleh bos2 dan juga insan2 lain
saya dan warga regulatory dinner bersama supplier.. maka saya menjadik sangat kejung disitu..hikhikhik.. boleh tak nak jeles dengan warga huha kat belakang tuh!! 
 ce tengok warga huha ni.. sempat posing2 1 restoran yang punya dekorasi yang meletops.. saya sangat jeles hoccay!!
 sebelum balik sempat lagik snap sekeping dua pic. oo itula wanita2 hebat dari company D
 selesai makan di mbah jingkrak dalam pukul 10 lebih pukul 11 waktu msia..x habis2 mention 2 waktu apsal ko acik ckin! , kami bergerak untuk cek in di morrissey hotel. setibanya di depan hotel belum sempat cek in sudah terkocoh2 terus ke cafe ocha n bella. sebelah sahaja dengan hotel. sebab apa?? ada lagi 1 late dinner bersama dengan orang2 hebat dari company N..  lihat sahaja muka2 acik ckin dan sahabat yang berkilat sebab waktu terakhir mandi adalah kira2 17 jam yang lalu..huhuhuh..
bertahan, bergelak ketawa borak2 sampai la pukul 12.30am waktu tempatan.
alhamdulillah jam 1 pagi dapat jugak acik cikin menatap tilam dan bantal yang empuk.. fuhh hari pertama yang agak pack kan.. tp acik cikin n geng enjoy.
hari pertama masih pening mau set time waktu tempatan/ malaysia.. perlu ker??


Terima kasih kerana mengunjungi blog Syikin. jemput datang lagi ya...


0 comments:

Related Posts with Thumbnails